El passat 5 d’octubre va tenir lloc la inauguració de la XVII edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF). Durant l’acte, el president del COFB, Jordi Casas, va ressaltar com la pandèmia provocada per la COVID-19 ha canviat l’exercici de la professió: “La nostra feina, com a farmacèutics, va evolucionant constantment. Ho hem pogut veure especialment en l’últim any i mig, durant la pandèmia, quan la Farmàcia ha demostrat estar preparada per a donar resposta a les necessitats de la societat des d’un vessant més assistencial”.
“El desenvolupament professional no és possible si darrere no hi ha una estructura organitzativa o infraestructura a les farmàcies que ho permeti”
En aquest sentit, Casas va remarcar que “alguns projectes que hem posat en marxa en l’últim any serien impensables fa deu anys”. De fet, “al febrer vam signar un conveni amb el CatSalut de desenvolupament de l’atenció farmacèutica comunitària en el sistema públic de salut. A partir d’aquí, han vingut molts projectes com el lliurament de proximitat dels medicaments hospitalaris de dispensació ambulatòria (MHDA) o els cribratges amb test d’antígens, que formen part de l’estratègia de cribratge amb Salut Pública. Òbviament, tot aquest desenvolupament professional no és possible si darrere no hi ha una estructura organitzativa o infraestructura a les farmàcies que ho permeti”.
En definitiva, segons va exposar el president del COFB, “el vessant assistencial i la gestió han d’estar compensades i és necessari anar-se format en cadascuna d’elles. El Programa de Formació Continuada del COFB intenta donar resposta a totes dues parts i el paradigma de la formació en l’àmbit més empresarial i de gestió és el Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia (MGOF)”.
Durant l’acte d’inauguració també van ser presents Aina Surroca, secretària del COFB i responsable de la Comissió Delegada de Formació Continuada; Juan Carlos Serra, director del MGOF; i Cristina Rodríguez i Mónica Gallach, coordinadores del Màster i membres del Departament de Formació i Desenvolupament Professional del COFB.
Modalitat híbrida per primera vegada
Tal com es va anunciar el mes de juny passat, aquesta edició del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia s’impartirà per primera vegada amb una modalitat híbrida –presencial i virtual-, per a facilitar que farmacèutics d’altres Comunitats Autònomes puguin realitzar-lo i, d’aquesta manera, rebre una formació d’èxit després de 17 anys aconseguint-ho. En tot cas, tant en el format presencial com en el virtual, els participants obtindran la mateixa formació teòrica, participativa i dinàmica.
Els 3 mòduls del Màster de Gestió de l’Oficina de Farmàcia
El Màster persegueix que els alumnes desenvolupin les competències necessàries per a millorar la gestió de l’oficina de farmàcia. Per a això, consta de 3 blocs -Finances i Fiscalitat, Gestió de Persones i Màrqueting-, que els alumnes tenen l’opció de cursar per separat en funció dels seus interessos i disponibilitat. Així mateix, es treballa amb exemples, exercicis, casos i altres recursos perquè l’aplicació dels coneixements adquirits sigui immediata. En cada edició, es fomenta la capacitat de reflexió, el treball cooperatiu i la transmissió de coneixements.
Com en altres edicions, el MGOF comptarà amb conferències i casos d’èxit d’antics estudiants del Màster, amb l’objectiu d’aportar les seves experiències i impressions. A més, continuaran en marxa els Fòrum MGOF, un cicle de conferències de temes relacionats amb la gestió de la farmàcia i espai de reflexió conjunta.
Què destaquen els alumnes de l’anterior edició?
Participants d’anteriors edicions destaquen que el Màster resulta molt útil per a adquirir coneixements que després són totalment aplicables a l’oficina de farmàcia i que permeten adaptar-se al món actual. D’altra banda, també ressalten tots els coneixements que es poden adquirir a través de l’experiència de professors i ponents que imparteixen el MGOF.
Altres publicacions d’interès: