Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > La farmàcia catalana als mitjans: octubre 2014

La farmàcia catalana als mitjans: octubre 2014

7 novembre 2014

La farmàcia catalana ha continuat sent notícia durant el mes d’octubre. Això és que s’ha dit als mitjans:

Els mitjans es fan ressò de la col·laboració de les farmàcies en la campanya solidària “l’Arbre dels petits valents”

lvMés de 3.000 farmàcies de Catalunya van acollir, a partir del 2 d’octubre, les capsetes de caramels de la campanya solidària “l’Arbre dels petits valents” amb el següent objectiu: aconseguir, a través de la seva venda, els diners que falten per a que Sant Joan de Déu pugui construir un nou hospital de dia. Aquesta iniciativa, duta a terme per l’Hospital Sant Joan de Déu amb la col·laboració del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, ha estat notícia a diversos mitjans. A la premsa especialitzada ha aparegut a diaris com Correo Farmacéutico i El Global; els principals mitjans de la premsa generalista que l’han recollit han estat La Vanguardia, El Economista i l’agència Europa Press; i també s’ha emès a la televisió i la ràdio: a L’illa Robinson d’El Punt Avui Televisió i al Tot és possible de RAC1.

Continuem denunciant els retards en el pagament

elglobalEl passat 6 d’octubre vam denunciar que l‘Administració portava dos mesos sense pagar les factures dels medicaments que es dispensen a les farmàcies catalanes, concretament les de juliol i agost. Així ho han recollit diferents diaris: imFarmacias, El Farmacéutico, El Periódico i l’Ara; i ràdios catalanes: La brúixola d’Onda Cero i El matí de Ràdio 4. En aquest context s’han publicat també dues entrevistes al president del Col·legi, Jordi de Dalmases. Una a El Global: “No puede ser que sea la administración que debe dar ejemplo la que no cumpla”, i l’altra a imFarmacias: “Si continuamos con este descenso de costes, al final supondrán pérdidas de calidad del sistema”. Finalment la Generalitat va pagar la factura de juliol el 30 d’octubre, tal i com van informar Correo Farmacéutico i El Global.

La farmàcia comunitària segueix evolucionant cap al model assistencial

Imagen1El rol del farmacèutic com a agent de salut i els serveis que s’ofereixen des de les farmàcies continuen creixent. Així ho reflecteix el mapa de serveis de la farmàcia espanyola que va publicar El Global, amb declaracions de la vocal d’Atenció Farmacèutica del Col·legi, Mercè Barau, i la següent notícia de Correo Farmacéutico sobre el programa I-Valor – també amb declaracions de Barau destinat a protocolitzar les consultes d’indicació farmacèutica i comprovar l’impacte que suposa aquesta pràctica assistencial en l’ús dels medicaments.

D’altra banda, la indicació farmacèutica també pot ajudar a millorar la qualitat de vida dels pacients, com per exemple en el cas de les dones en edat climatèrica. Amb motiu del dia mundial de la menopausa (18 d’octubre) vam reprendre la campanya Plenufar V i aquests són alguns mitjans que es van fer ressò: imFarmacias, BTV i Diari de Girona.

tve

Altres temes on la recomanació farmacèutica pot ser una ajuda és a l’hora d’oferir consells sobre com agafar el son de manera sana i natural, i axí evitar l’abús de psicofàrmacs com somnífers o tranquilitzants sintètics. Aquest és l’objectiu de la campanya que acaben d’iniciar el Centro de Investigación en Fitoterapia i el Col·legi, el qual també ha suscitat l’interès de diversos mitjans: La Vanguardia, El Periódico, Abc i els informatius de TVE.

Homenatgem la professió a la Diada del Farmacèutic 2014

actasanitaria

Més d’un miler de farmacèutics van assistir a la Diada del Farmacèutic celebrada la nit del 9 d’octubre al Palau de la Música de Barcelona. Aquesta cita anual en què s’homenatgen als farmacèutics que compleixen 25 i 50 anys de col·legiació va aparèixer a aquests mitjans, entre d’altres: Acta SanitariaFarmaturPR Noticias i Correo Farmacéutico.