Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Els serveis assistencials guanyen pes al Congrés FIP 2015

Els serveis assistencials guanyen pes al Congrés FIP 2015

29 setembre 2015

FIP_Dusseldorf_klein_RGBQuina relació hi ha entre la col·laboració entre agents sanitaris i l’ús responsable dels medicaments? Serà un dels temes que professionals de la farmàcia de tot el món debatran al 75è Congrés de la Federació Internacional (FIP) que se celebra del 29 de setembre al 3 d’octubre a Düsseldorf (Alemanya) amb el lema “Millors pràctiques: basades en la ciència, dirigides per l’evidència”. Una aposta ferma per contribuir a la recerca de l’evidència científica en la pràctica professional de la farmàcia planificada, integrada i assistencial, una farmàcia que pot aportar més valor al pacient i al sistema de salut.

Cada any, la FIP organitza aquest congrés que permet l’intercanvi d’experiències i coneixements entre professionals farmacèutics de tots els racons del món, afavorint la creació de xarxes i la interacció entre professionals de la farmàcia comunitària i aquells professionals orientats a la investigació.

La farmàcia assistencial, un dels eixos centrals del programa

Avui, en el tret de sortida del Congrés, la FIP ha presentat el seu informe “La sostenibilitat del serveis de farmàcia: avançant en la salut” que ofereix una visió general internacional dels models de remuneració per a la farmàcia comunitària i d’hospital (accedir a document PDF de resum i punts claus de l’informe) a partir de la recopilació, durant dos anys, de dades de 49 països. La principal conclusió de l’informe és que les farmàcies són les que assumeixen el cost dels serveis professionals: segons la FIP, “els resultats manifesten una preocupació comuna entre les associacions de farmàcies a tot el món sobre la viabilitat financera a llarg termini de les farmàcies comunitàries, i les farmàcies independents en concret, a causa de les retallades successives de preus i marges” (veure nota de premsa). Entre les conclusions del text, elaborat per farmacèutics i economistes de la salut, es recomana trobar noves fonts d’ingressos que recolzin la qualitat dels serveis integrals de farmàcia.

Per la seva banda, el Consejo General de Colegios Farmacéuticos participa en aquest congrés presentant cinc pòsters, majoritàriament relacionats amb el desenvolupament de la farmàcia assistencial:

El Consejo també ha presentat al congrés el seu informe sobre “Práctica Colaborativa”, que defensa la col·laboració entre els diferents professionals sanitaris com a clau en la sanitat del futur. Així mateix, contribueix al programa amb una ponència el dissabte 3 d’octubre, en què presentarà el CISMED, el Centre d’Informació per al Subministrament de Medicaments, una eina per fer front a l’escassetat de determinats medicaments. Anirà a càrrec de Laura Martín, farmacèutica del departament de Serveis Assistencials del Consejo (més informació al web del Consejo).

Programa del Congrés de la FIP

Sobre la FIP

La Federació Internacional Farmacèutica (FIP) és l’organització mundial que agrupa a tres milions de farmacèutics de 132 organitzacions professionals – tant en l’àmbit professional com científic – de països de tot el món. La FIP es va fundar l’any 1912, a l’Haia, Països Baixos, i des de llavors, la seva seu central se situa en aquesta ciutat. En el marc del congrés de l’any passat, l’anterior presidenta del Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics d’Espanya, Carmen Peña, va ser escollida presidenta de la FIP, càrrec al que va ser proposada pel Bureau d’aquesta organització. Avui ha inaugurat el congrés amb l’assistència de més de 3.500 farmacèutics.

Per a més informació: http://www.fip.org/dusseldorf2015/

Passada edició a Bangkok: Congrés FIP: garantir l’accés a la salut mitjançant el subministrament de medicaments, l’atenció i la informació (Blog)