Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Els col·legis de metges, farmacèutics, economistes i enginyers donen suport a la candidatura de Barcelona com a seu de l’EMA

20 març 2017

Els col·legis de metges i farmacèutics de Barcelona i els d’economistes i enginyers industrials de Catalunya donen suport a la candidatura de la capital catalana com a seu de l’Agència Europea del Medicament (EMA). Aquests professionals se sumen així al recolzament ofert per part de la Generalitat de Catalunya, quan va anunciar la creació d’una comissió encarregada d’impulsar aquesta fita; del Congrés de Diputats, del ministeri de Sanitat i de la presidència del Govern espanyol, que fa uns dies va confirmar que l’executiu presentarà la candidatura de la ciutat.

medicamentsQuè pot aportar Barcelona a l’Agència Europea del Medicament?

L’any 1992, sota presidència espanyola de la UE, ja es va presentar la candidatura de Barcelona a optar a ser la seu de l’EMA. Actualment, Catalunya compta amb 230 laboratoris, que representen prop de la meitat de la indústria farmacèutica nacional i internacional ubicada a l’Estat Espanyol. Alhora, segons dades de la Generalitat, la producció farmacèutica catalana representa el 3,5% de l’europea -assimilable a la dels Països Baixos (4%), Dinamarca (3,7%) o Suècia (3,6%)- i el sector farmacèutic català és el cinquè més productiu de la UE-15. És, per tant, un sector estratègic per a l’economia catalana. D’altra banda, Barcelona ha esdevingut en els darrers anys un dels pols europeus pel que fa a la realització d’assajos clínics.

Tenint en compte aquest context, els quatre col·legis consideren que Barcelona és l’emplaçament idoni per a l’EMA donada la seva importància com a clúster d’investigació en el camp de la salut i per la força de la indústria del medicament. D’altra banda, recorden que l’agència atraurà empreses i científics d’àrees vinculades a la biomedicina, la biotecnologia, la bioenginyeria, etc. i obrirà noves oportunitats per als professionals de les ciències de la salut.

Supervisar els medicaments i protegir la salut pública, les dues funcions principals de l’EMA

L’Agència Europea del Medicament és un organisme descentralitzat que té la finalitat d’harmonitzar el treball de les agències regulatòries dels Estats de la Unió Europea (UE). Dóna servei a una població de més de 500 milions de persones i actua principalment en dues línies: per una banda, s’encarrega de l’avaluació científica, la supervisió i el control de la seguretat dels medicaments desenvolupats per les empreses farmacèutiques per al seu ús a la UE; d’altra banda, de protegir la salut pública i animal als 28 Estats membres de la UE, així com als països de la Zona Econòmica Europea, garantint que tots els fàrmacs disponibles al mercat de la UE són segurs, eficaços i d’alta qualitat.

Nota de premsa enviada als mitjans de comunicació, també es port consultar a la Sala de Premsa del nostre web institucional.