Estàs aquí: Inici > Destacats > Ingrés del President a la Reial Acadèmia de Farmàcia, formació d’Àgora Sanitària i Dia Mundial del Farmacèutic, com a temes més destacats al setembre

20 octubre 2017

Ingrés del President a la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya

L'ingrés de Jordi de Dalmases a Correo Farmacéutico

L’ingrés de Jordi de Dalmases a Correo Farmacéutico

El passat 28 de setembre es va enviar nota de premsa explicant l’ingrés del president del Col·legi, Jordi de Dalmases, a la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya (RAFC). Se’n van fer ressò diferents mitjans de la premsa especialitzada (Correo Farmacéutico, El Global, Diariofarma, IMFarmacias, El Farmacéutico, Acta Sanitaria, Farmaventas i Sanifax) que van destacar, entre altres qüestions, la lectura que De Dalmases va realitzar del seu discurs, La segona evolució de la farmàcia, on va abordar un repàs històric, normatiu i del paper dels professionals en el desenvolupament de l’oficina de farmàcia. També es van ressaltar les paraules que Jaume Casas, secretari i Acadèmic de la RAFC, va traslladar-li durant la cerimònia.

Farmacèutics es formen amb el curs “Sèniors, àrees d’interès de la farmàcia”

El Global informant sobre la formació

Més de 600 farmacèutics es van formar sobre actuació farmacèutica en persones d’edat avançada. Així es va explicar en nota de premsa que van compartir El Global, Diariofarma, IMFarmacias, Acta Sanitaria, Farmaventas i Sanifax. Els mitjans van destacar que els alumnes es van poder especialitzar gràcies al curs “Sèniors, àrees d’interès de la farmàcia” d’Àgora Sanitaria, amb una nova modalitat formativa que permet que no sigui només un professional qui es forma sinó tota l’equip de la farmàcia.

Dia Mundial del Farmacèutic

El Dia Mundial del Farmacèutic a Farmanatur

Sota el marc del Dia Mundial del Farmacèutic, celebrat el 25 de setembre, es va enviar nota de premsa amb l’objectiu de recordar “el que aporta la professió per millorar la salut de les persones”. En el comunicat, que van compartir Farmanatur i Sanifax, es van exemplificar alguns dels serveis que s’ofereixen des de les farmàcies en col·laboració amb altres professionals sanitaris, i, a més, es van traslladar diferents dades, com els 10.955 farmacèutics, amb un perfil femení predominant, que representa el 73% dels col·legiats. La franja d’edat més nombrosa és la que va dels 35 a menys de 45 anys

Primers passos d’Infarma Madrid 2018

Les primeres novetats d'Infarma Madrid 2018 van ser notícia a El Imparcial

Les primeres novetats d’Infarma Madrid 2018 van ser notícia a El Imparcial

Al setembre es van notificar els primers passos de la 30a edició d’Infarma, que se celebrarà l’any que ve a Madrid. Per una banda, es va informar sobre tots els preparatius d’aquesta nova edició, emfatitzant, sobretot, en què es renovaran espais i es reforçarà la gestió de la farmàcia. D’aquestes novetats se’n van fer ressò El Imparcial, El Global, El Farmacéutico, IMFarmacias, i Sanifax. Diariofarma, per la seva part, va publicar una peça posant èmfasi amb el fet que el Congrés ja té dates, del 13 al 15 de març.

El Col·legi, menció als mitjans

Notícia d'IMFarmacias sobre la Memòria del Col·legi del 2016

Notícia d’IMFarmacias sobre la Memòria del Col·legi del 2016

Durant el setembre, el Col·legi ha estat mencionat per diversos mitjans de comunicació per diferents motius.

IMFarmacias va publicar una peça el 4 de setembre on s’informava d’una nova entrega de la Memòria del Col·legi. La notícia destacava les accions més rellevants de la institució el 2016, com els diferents projectes assistencials que es duen a terme des la farmàcia comunitària (prevenció de l’ictus o detecció precoç de càncer de pell) o la forta proposta de formació, amb una gran varietat de cursos i estudis.

Diario de Sevilla i la jornada de nutrició esportiva on va participar el COFB

Diario de Sevilla, Ecodiario i Medicina 21 van ser altres mitjans que també van mencionar el Col·legi. En el cas dels dos primers, es va informar sobre una jornada de nutrició esportiva organitzada a Madrid on hi vam participar i en la qual Anna Bach, vocal d’Alimentació i Nutrició del COFB, va ser una de les ponents. Medicina 21, per la seva banda, va destacar la 4a edició del Women 360 Congress, esdeveniment en què també es va col·laborar juntament amb altres institucions com els col·legis de metges i infermers de Barcelona.

Finalment, destacar que Llobregat Digital va informar sobre l’adhesió d’una farmàcia d’Esparreguera a la Xarxa de farmàcies sentinella, una iniciativa promoguda pel Consell.

Actualitat política de Catalunya

Enmig del moment polític que vivim a Catalunya, els mitjans de comunicació ens van mencionar per dues qüestions al setembre. Per una banda, es va fer ressò del comunicat que vam publicar el passat 20 de setembre on manifestàvem la “preocupació i rebuig” per com s’estaven desenvolupant els esdeveniments i, d’altra, a la incertesa que es podia donar en relació els pagaments a les farmàcies catalanes. Correo Farmacéutico, Diariofarma i Redacción Médica van compartir el manifest i van destacar el principal desig del Consell: la restitució de la normalitat i la demanda de diàleg. Pel que fa a la situació econòmica, alguns mitjans plantejaven el dubte de si la incertitud política podia derivar a què no es pagués als diferents proveïdors, com poden ser els farmacèutics. En primera instància, ConSalud va recollir declaracions del Consell on es concretava que, des de fa uns mesos, “s’està cobrant de forma regular a 60 dies des de la data de la factura, 25 dies després del que marca el concert amb la Generalitat”. Tanmateix, aquest tema també es va posar sobre la taula per partida doble al programa d’Antena 3 Espejo Público (1 i 2), arran de l’entrevista de la periodista Mònica Terribas amb la ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat del Govern d’Espanya, Dolors Montserrat, on, entre preguntes, es va afegir per telèfon el vicepresident de la Generalitat Oriol Junqueras.