Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Aprenentatges sobre l’alimentació infantil al Col·legi

Aprenentatges sobre l’alimentació infantil al Col·legi

15 febrer 2018

Els passats 5 i  7 de febrer, el COFB va acollir el curs “Alimentació en la primera infància (de 0 a 3 anys)”, orientada a tècnics i auxiliars de farmàcia, que va anar a càrrec de Lydia Vallès, farmacèutica comunitària i membre del grup de treball de complements alimentaris i esport (#EsportFarma) de la Vocalia d’Alimentació i Nutrició del COFB.

Nombroses consultes sobre alimentació infantil

La necessitat d’aquestes sessions sorgeix de les nombroses consultes que rep la farmàcia comunitària sobre alimentació infantil i és per això que la formació en aquest àmbit és necessària per oferir un consell nutricional que afavoreixi un bon estat nutricional i l’aprenentatge d’hàbits alimentaris saludables.

Un moment de la formació "Alimentació en la primera infància (de 0 a 3 anys)" celebrada al COFB.

Un moment de la formació “Alimentació en la primera infància (de 0 a 3 anys)” celebrada al COFB.

Objectius del programa

L’objectiu principal va ser adquirir les capacitats per fer recomanacions d’alimentació saludable en nadons i infants petits (de 0 a 3 anys), així com poder aconsellar sobre la importància dels àpats en la promoció de la salut i la prevenció de malalties.

El programa abordat a les dues sessions va girar al voltant de 4 eixos:
Alletament matern, on també es va parlar de la intolerància a la lactosa, l’al·lèrgia a la proteïna de la llet de vaca (APLV) i de les diferències entre ambdós casos.
• Llets infantils, on es va detallar com és realment una llet infantil i quins tipus de llets existeixen segons les necessitats del nadó (fórmules antiregurgitació, fórmules antiestrenyiment, fórmules per prematurs, i  fórmules amb omega, amb nucleòtids o amb efecte bifidògen).

La docent Lydia Vallés durant una de les sessions de formació.

• Alimentació complementària, tractat des del punt de vista del calendari d’incorporació de nous aliments, de textures i de quantitats.
• Gestió de la categoria, on es va aprofundir en el raonament de la mare quan compra i es van mostrar recomanacions d’implementació dins del lineal, posant en valor la presència d’aquests productes a les farmàcies.

Amb el patrocini de:

Logotip Danone Nutricia

Altres publicacions relacionades recollides al Blog: