Estàs aquí: Inici > Destacats > “La resposta als desafiaments de la salut”, lema d’Infarma Barcelona 2023

“La resposta als desafiaments de la salut”, lema d’Infarma Barcelona 2023

14 desembre 2022

“La resposta als desafiaments de la salut” és el lema triat per a Infarma Barcelona 2023, organitzat pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB), el Colegio de Farmacéuticos de Madrid (COFM) i Interalia. Aquesta 33a edició de la Trobada Europea de Farmàcia, que integra el Congrés Europeu d’Oficina de Farmàcia i el Saló de Medicaments i Parafarmàcia, se celebrarà els dies 14, 15 i 16 de març i tindrà lloc en el recinte Gran Via de Fira de Barcelona.

Infarma, l’espai idoni per donar resposta als reptes de la salut

Partint de l’aprenentatge adquirit després de dos anys de pandèmia i de l’important rol que ha tingut el farmacèutic com a agent de salut, Infarma té tres grans objectius amb l’elecció d’aquest lema.

En primer lloc, posar èmfasi en la importància d’estar preparats, des del sector farmacèutic, per poder donar resposta als reptes sanitaris presents i futurs. En segon lloc, destacar la necessitat de comptar amb eines que permetin afrontar aquests reptes des del desenvolupament, el creixement i la innovació. En tercer lloc, posar en valor tot el que poden aportar els farmacèutics a la salut pública, des dels diferents àmbits d’exercici, com un aliat més dins del sistema sanitari.

En aquest sentit, Infarma es convertirà en l’espai idoni per donar resposta als grans interrogants que plantegen els reptes de la salut. A través de les diferents activitats programades, serà de nou el punt de trobada de referència de la professió farmacèutica, on poder actualitzar coneixements, intercanviar experiències, compartir inquietuds i debatre sobre les principals novetats del sector.

En marxa les reunions del Comitè Organitzador i Comitè Científic

Durant aquest darrer semestre del 2022, ja s’han realitzat diferents reunions per posar en marxa l’organització d’Infarma, que el 2019, en la seva última cita a Barcelona, va reunir més de 33.700 visitants professionals, més de 3.400 congressistes i ponents i més de 400 expositors entre laboratoris i empreses. Concretament, el Comitè Científic va celebrar la primera reunió a principis del mes d’octubre, amb la finalitat d’avançar, entre altres, amb el disseny i l’estructura del programa científic, la proposta de la conferència inaugural i la presentació de l’espai “Iniciatives d’èxit”, així com els aspectes relacionats amb les normes i presentació dels pòsters científics d’aquesta edició.

Membres del Comitè Científic d’Infarma Barcelona 2023, durant la seva primera trobada a Barcelona.

Prèviament a la trobada del Comitè Científic, va tenir lloc la primera reunió del Comitè Organitzador, en la qual van participar els presidents i membres de tots dos Col·legis Farmacèutics i Interalia, com a coorganitzadora de l’esdeveniment.