Estàs aquí: Inici > Món col·legial > Com era el món de la salut a la Barcelona del 1714?

Com era el món de la salut a la Barcelona del 1714?

8 juliol 2014
llibre COFB

“Plantae per Galliam, Hispaniam et Italiam observatae iconibus aeneis exhibitae” de Jacques Barrelier

La importància de la tradició mèdica barcelonina i catalana i el procés de la seva consolidació en el trànsit al segle XVIII és l’eix central de l’exposició “El món de la salut a la Barcelona de 1714”. Aquesta mostra s’endinsa en el món de la salut presentant un món de jerarquies en les formes d’ensenyament, d’estructura professional i de representació social de farmacèutics, metges i cirurgians. La iniciativa compta amb la col·laboració especial del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, que ha cedit a l’exposició el llibre “Plantae per Galliam, Hispaniam et Italiam observatae iconibus aeneis exhibitae” de Jacques Barrelier, biòleg i botànic francès que pertanyia a l’orde religiós dels dominics.

Estris, documents, llibres i altres objectes procedents d’aquest període il·lustren el discurs d’un recorregut per la medicina catalana de l’inici del segle XVIII i una reflexió sobre les conseqüències de la derrota de l’11 de setembre en aquest àmbit.

La mostra s’estructura al voltant de diversos eixos: “Emmalaltir al 1700”, “Una societat d’ordres” (la presència de farmacèutics, metges i cirurgians a Barcelona el 1716), “La força d’una filosofia mèdica” (hipocratisme i galenisme, els llocs de formació, els espais de trobada de la medicina i les seves formes de representació social), “Salut i malaltia a la Barcelona en guerra”, “Les conseqüències del resultat de la guerra” i “La Barcelona mèdica de 1714”.

L’exposició s’emmarca en les activitats del Tricentenari de la ciutat 1714 – 2014.

Del 13 de maig al 15 d’octubre
De dilluns a divendres, de 8 a 21 h. Dissabte, de 9 a 13 h. Entrada lliure.
Sala d’Exposicions del COMB. Passeig de la Bonanova, 46 / 93 567 88 88.
www.comb.cat