Estàs aquí: Inici > Destacats > Les millors iniciatives de Farmàcia del 2013 premien al Col·legi

Les millors iniciatives de Farmàcia del 2013 premien al Col·legi

2 abril 2014

Tres projectes amb participació del Col·legi han estat guardonats pel diari especialitzat Correo Farmacéutico en els premis “Les Millors iniciatives de la Farmàcia de l’Any 2013”, els quals reconeixen a institucions o empreses que han ajudat a millorar el món de la farmàcia, l’atenció farmacèutica i la salut al llarg del 2013. Alhora, un pla de pilot del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya també en va rebre un.

A l’apartat d’Atenció Farmacèutica i Educació sanitària els premiats van ser:

• Programa Adhiérete, l’objectiu del qual és millorar l’adherència als tractaments en pacients grans, crònics, polimedicats i incomplidors. Van participar-hi els Col·legis Oficials de Farmacèutics de Badajoz, Barcelona, Càceres, Biscaia, el Consejo General de Colegios Farmacéuticos, Esteve, Fundació Vodafone Espanya i Anota.
  • Estudi sobre hàbits en fotoprotecció, que recull com utilitza la població la protecció solar a partir d’una enquesta  realitzada a 4.500 usuaris d’entre 25 i 40 anys. L’estudi el van fer l’Hospital Clínic de Barcelona, el Col·legi Oficial de Farmacèutics de Barcelona i Pierre Fabre.
  • Pla pilot per al control de crònics complexos, en el marc de l’acord que van signar el Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya i el Servei Català de Salut per tal que les oficines de farmàcies fessin un seguiment  de pacients crònics complexos i amb dificultats de controlar els tractaments prescrits pel metge.

A la categoria de Professió i Deontologia, el projecte escollit va ser:

• Bones pràctiques en farmàcia comunitària, un document que resumeix les normes per la pràctica a la farmàcia comunitària adaptada a les necessitats de la societat. El van realitzar els Col·legis Oficials de Farmacèutics de Barcelona, Cadis, Guipúscoa, Saragossa, el Consejo General de Colegios Farmacéuticos, Fundació Pharmaceutical Care, Societat Espanyola de Farmàcia Comunitària (Sefac) i Universitat de Granada.

Jordi de Dalmases, president del Col·legi i del Consell de Col·legis Farmacèutics de Catalunya, va assistir a l’entrega d’aquests premis, celebrats el 17 de març, en representació de les dues institucions.

REUNION                        REUNION