Estàs aquí: Inici > Destacats > Quines ponències trobarem al programa d’Infarma Jornades Digitals COVID-19?

Quines ponències trobarem al programa d’Infarma Jornades Digitals COVID-19?

12 juny 2020

Queda menys d’una setmana perquè comenci Infarma Jornades Digitals COVID-19, organitzades pels Col·legis de Farmacèutics de Barcelona i Madrid, amb la col·laboració d’Interalia. A la web d’Infarma ja està disponible el programa d’aquestes jornades gratuïtes, compost per sis ponències que tindran lloc els pròxims 17, 18 i 19 de juny.

Quins temes s’abordaran durant les conferències?

Al llarg dels tres dies, ponents de reconeguda trajectòria abordaran diferents temàtiques al voltant de la COVID-19, agrupades en tres eixos principals: línia d’actuació i projecció de la farmàcia, línia científica-sanitària i línia gestió-econòmica.

Dimecres, 17 de juny: evolució de la professió durant la crisi i efectes secundaris en els tractaments

La línia d’actuació i projecció de la farmàcia comptarà, en primer lloc, amb la ponència “Evolució de la professió durant la crisi. Com s’ha adaptat l’oficina de farmàcia”, a càrrec de Vicente J. Baixaulí, vicepresident de SEFAC, i moderada per Óscar López, vocal d’Oficina de Farmàcia del COFM. Baixaulí se centrarà en descriure la crisi sanitària provocada per la COVID-19 en les oficines de farmàcia des del seu inici fins a la fase de desescalada. Aquest relat estarà il·lustrat amb imatges i iniciatives que demostren com l’oficina de farmàcia i els farmacèutics s’han adaptat i han desenvolupat un paper fonamental.

En segon lloc, s’impartirà la sessió “El pacient postcovid: quins efectes secundaris als tractaments es comencen a conèixer?”, a càrrec de Manel Rabanal, cap de la Secció de la Vigilància i la Publicitat dels Medicaments del Departament de Salut, moderada per Aina Surroca, vocal del COFB. El Dr. Rabanal donarà a conèixer durant la seva ponència les dades recollides per part del Sistema Espanyol de Farmacovigilància de Medicaments d’Ús Humà (SEFV-MUH), que ha realitzat un seguiment dels casos de sospites de reaccions adverses notificats amb medicaments utilitzats com a tractament de la infecció per COVID-19.

Dijous, 18 de juny: investigació contra el SARS-CoV-2 i la situació actual de les proves de diagnòstic

Dins la línia científica-sanitària, s’impartiran les conferències “Investigació contra el SARS-CoV-2: l’estratègia test&treat”, a càrrec del Dr. Bonaventura Clotet, cap del Servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona, i “Situació actual de les proves de diagnòstic”, de la mà del Dr. Jordi Vila, cap del Servei de Microbiologia del Centre de Diagnòstic Biomèdic de l’Hospital Clínic de Barcelona. Cristina Roure, vocal d’Hospitals del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, i Lluïsa Juan, vocal d’Anàlisi d’aquest mateix Col·legi, moderen, respectivament, els webinars interactius d’aquest bloc.

D’una banda, el Dr. Clotet exposarà una de les claus en la investigació contra el SARS-CoV-2, l’estratègia “test&treat”, que consisteix a diagnosticar la infecció en etapes molt inicials i proporcionar un tractament efectiu a aquelles persones que donin positiu, de manera que la progressió de la infecció es freni abans d’aconseguir la simptomatologia més greu.

D’altra banda, el Dr. Vila revisarà les eines disponibles actualment per fer un diagnòstic microbiològic de la COVID-19, analitzant l’evolució de la tecnologia al llarg de l’epidèmia, així com la interpretació de les diferents proves diagnòstiques.

Divendres, 19 de juny: la gestió econòmica post-pandèmia i les estratègies guanyadores en aquests temps de canvi

Finalment, en la línia gestió-econòmica, s’impartirà la ponència “Gestió econòmica post-pandèmia i conseqüències en l’oficina de farmàcia. Ens podem avançar a la situació? Quines mesures legislatives podem esperar?”, a càrrec de Jose L. Fernández i Miguel Martínez, d’IQVIA. Luis Panadero, vicepresident 3r del Col·legi de Farmacèutics de Madrid serà l’encarregat de moderar aquesta conferència en la qual els ponents parlaran de l’impacte, els reptes i les oportunitats que la crisi sanitària provocada per la COVID-19 genera en les oficines de farmàcia des d’un punt de vista econòmic, i compartiran algunes tendències que han sorgit en els últims mesos i que creuen que es mantindran  en el futur.

Una altra de les conferències serà “Focus en el client i la gestió del punt de venda. Estratègies guanyadores en aquests temps de canvi”, de la mà de José Antonio Andreu, soci-director de Shoppertec. Moderada per Rosalía Gozalo, vocal de Dermofarmàcia i Productes Sanitaris del COFM, el director de Shoppertec exposarà de quina manera estan canviant els hàbits de compra dels usuaris de les oficines de farmàcia davant la nova normalitat; quin impacte tindrà la pandèmia en la gestió de categories / productes i el punt de venda i per què cobra importància conèixer el client, gestionar la relació amb ell per a millorar la seva experiència a la farmàcia i què podem aprendre d’altres entorns “retail” per  aplicar a  l’oficina de farmàcia.