Estàs aquí: Inici > Món col·legial > VIII Fòrum Aprofarm: una nova versió d’Aproformula facilita la coordinació entre el metge prescriptor i el farmacèutic formulador

1 juliol 2015
VIII-Forum-Aprofarm-taula

D’esquerra a dreta: Elisa Suñer, vocal de comunicació d’Aprofarm, Joan Calduch, tresorer del COFB, i Francesc Llambí, vocal del Col·legi i president d’Aprofarm

“La nova versió d’Aproformula es dirigeix a dos receptors, metge prescriptor i farmacèutic formulador, que hauran de registrar-se per accedir als nous recursos i formularis”. Així va explicar el farmacèutic Javier Valero, vicepresident d’Aprofarm –associació professional de farmacèutics formuladors-, en què consisteix l’actualització d’Aproformula durant la taula “APP pel farmacèutic i el prescriptor: nova versió Aproformula”. Va ser un dels actes programats en el VIII Fòrum Aprofarm, que va tenir lloc en el Col·legi sota el lema “FORMULACIÓ 2.0: Eines on-line en una nova etapa”.

L’aplicació ja va suposar una eina nova pel formulador quan es va llançar en 2011. Després de veure la bona valoració que ha obtingut en aquests tres anys quant a utilitat i resolució de casos, s’ha decidit apostar per aquesta actualització que, a més de mostrar una nova arquitectura i disseny, posa a la disposició dels professionals de la salut prestacions que faciliten la coordinació. Algunes de les millores que ofereix són poder personalitzar receptes i prospectes, i al seu torn, accedir a formularis classificats per especialitats: atenció primària, dermatologia, medicina estètica, podologia i excipients.

VIII-Forum-Aprofarm-carmen-davila

Carmen Dávila, durant la seva intervenció

La importància de la comunicació online entre els agents de salut també es va posar de manifest en la conferència inaugural “Comunicació́ online com a eina de col·laboració entre nivells assistencials: farmàcia hospitalària i farmàcia comunitària”. Carmen Dávila, farmacèutica en el Servei de Farmàcia Complexo Hospitalario de Pontevedra, va destacar que “la comunicació online en el sector de la formulació és un mètode eficient i ràpid per intercanviar dades entre la comunitat científica que hauríem d’aprofitar per crear vincles entre farmàcia comunitària i hospitalària”. Un exemple d’això és la web d’accés lliure del grup de farmacotècnia de la Societat Espanyola de Farmàcia Hospitalària (SEFH), on es publiquen diferents consultes sobre formulació catalogades i indexades.

Els metges demanden més formació amb el farmacèutic

VIII-Forum-Aprofarm-francesc-llambi

El vocal del COFB i president d’Aprofarm, Francesc Llambí

A la taula rodona “Intercanvi entre formuladors: llums i dificultats al moment actual” -que va moderar Francesc Llambí, president d’Aprofarm i vocal de la Junta de Govern del COFB- es va parlar de la demanda dels metges de formació, informació i comunicació amb el farmacèutic. Aquest interès sorgeix de la bona experiència amb Fórmula 2015, que continuarà amb el nou projecte Formació Magistral. També es va exposar la importància que les associacions professionals treballin unides en projectes comuns per donar a conèixer la qualitat de la formulació magistral, així com que es reconegui la necessitat que el farmacèutic elabori medicaments per a grups reduïts o malalties òrfenes, com estableix actualment la legislació europea. “La gran tasca pels formuladors és que l’Agència Espanyola del Medicament reconegui i s’ocupi de la formulació”, es va concretar.

Més informació a la nota de premsa enviada als mitjans (via Sala de Premsa www.cofb.org)

Galeria d’imatges