Estàs aquí: Inici > Destacats > ‘Infarma Jornadas Digitales COVID-19’ registra 8.000 connexions professionals al cicle de sis conferències

23 juny 2020

Infarma, el Congrés Europeu de la Farmàcia que organitzen els col·legis oficials de farmacèutics de Barcelona i Madrid, en col·laboració amb Interalia, ha estat fidel a la seva cita anual una vegada més reunint els farmacèutics, professionals i empreses del sector en un format digital que ha permès salvar la distància física imposada per la crisi sanitària provocada pel nou coronavirus SARS-CoV-2.
Durant tres dies, del 17 al 19 de juny, les Jornades Digitals Infarma COVID-19 han registrat un total de 7.970 connexions, confirmant-se així l’interès dels professionals per conèixer i estar preparats davant les noves exigències professionals derivades de la pandèmia que estan afectant i afectaran el present i al futur del sector.

Quins temes es van abordar al llarg dels tres dies?

Al llarg del cicle de sis conferències s’han abordat aspectes professionals, científics, econòmics i de gestió que estan condicionant l’exercici farmacèutic.
Les dues primeres conferències celebrades el 17 de juny van registrar un impacte de 2.278 connexions professionals. Vicente J. Baixaulí, vicepresident de Societat Espanyola de Farmàcia Familiar i Comunitària, i Manel Rabanal, cap de la Secció de Vigilància i Publicitat dels Medicaments del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya, van respondre, respectivament, a dues preguntes de la màxima actualitat: com s’ha adaptat l’oficina de farmàcia? i quins efectes secundaris als tractaments es comencen a conèixer?

Les dues ponències del 18 de juny van ser les més seguides del seminari web, amb 3.118 visualitzacions comptabilitzades al llarg de la tarda. Durant aquesta jornada es va aprofundir en la línia científica i sanitària de la mà de dos experts: Bonaventura Clotet, cap del Servei de Malalties Infeccioses de l’Hospital Germans Trias i Pujol, va analitzar la recerca contra el SARS-CoV-2 i l’estratègia de test&treat; i Jordi Vila, cap del Servei de Microbiologia del Centre de Diagnòstic Biomèdic de l’Hospital Clinic de Barcelona, es va centrar en la situació actual de les proves de diagnòstic.

La darrera jornada de 19 de juny es va reservar a la gestió i economia de l’oficina de farmàcia i va sumar un total de 2.574 connexions. Els experts de la consultora IQVIA, José Luis Fernández i Miguel Martínez, van aportar xifres i diferents claus sobre la gestió econòmica post-pandèmia i les conseqüències pel sector. Per part seva, José Antonio Andreu, soci-director de Shoppertec, va posar el focus en el client i la gestió del punt de venda, oferint estratègies “guanyadores” per a aquests temps de canvi.

La valoració dels Presidents

“Fem una valoració molt positiva, tant pel contingut, com pels experts amb els quals hem pogut comptar”

“Amb aquestes jornades digitals hem tingut l’oportunitat que Infarma pugui ser present aquest any 2020 i, amb això, aconseguir recuperar la cita anual de la farmàcia que reuneix professionals del sector. Les sis ponències organitzades han estat de gran utilitat per a abordar diferents qüestions sobre el present i el futur de l’oficina de farmàcia condicionat per la COVID-19 i fem una valoració molt positiva de totes elles, tant pel contingut explicat, com pels experts amb els quals hem pogut comptar. En tot cas, esperem poder retrobar-nos de nou en Infarma Madrid 2020-2021”, explica el president del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, Jordi de Dalmases Balañá.

“Ens ha permès connectar i estar units de nou per a afrontar els grans reptes del sector”

“Ha estat una edició especial de Infarma que ens ha permès connectar i estar units de nou per a afrontar els grans reptes que el sector té per davant. Estic segur que tots els participants ens emportem una cosa positiva d’aquesta nova experiència que ens ajudarà a adaptar-nos i prendre decisions millor informades en el futur. Aprofito l’ocasió per a convidar a tots els companys i a tots els professionals que conformen aquest sector tan especial a unir-se per a celebrar junts el pròxim Infarma en Ifema”, assenyala el president del Col·legi Oficial de Farmacèutics de Madrid, Luis González Díez.