Estàs aquí: Inici > Destacats > Com interpretar la informació de l’envàs del protector solar?

Com interpretar la informació de l’envàs del protector solar?

19 juliol 2019

A la província de Barcelona hi ha més de 2.500 hores de sol anuals, per això és molt important escollir un protector solar adequat per la nostra pell i comprendre l’etiquetatge del seu envàs és fonamental. Com interpretar aquesta informacióQuè m’aporten les diferents indicacions i símbols? Les respostes a aquestes i d’altres qüestions relacionades, les podem trobar en les recomanacions que reproduïm en aquesta publicació i que formen part de la primera fase de la campanya “Atenció Pell 365”.

Quin factor de protecció necessito? Què és l’FPS?

L’FPS és un número que indica el grau de protecció davant la radiació ultraviolada B. És el principal responsable de la cremada i aparició de càncer de pell. Es calcula a través d’un mètode estandarditzat en l’ambit europeu que classifica el tipus de protecció: baixa (FPS de 6 a 10), mitjana (FPS de 15 a 25), alta (FPS de 15 a 25) o molt alta (FPS 50+).

Actua contra totes les radiacions del sol?

Cada protector ha d’especificar sobre quines radiacions solars actua: Ultraviolada B (UVB), Ultraviolada A (UVA), Infraroja A (IRA), i Llum visible d’alta energia (HELV).

Quina és la textura més adequada?

Cada protector té una textura diferent, depenent del tipus d’exposició i vulnerabilitat de la persona, adequada a cada tipus de pell (normals, seques, mixtes, grasses…). Per això, demana al farmacèutic que t’aconselli el millor protector per a tu.

Actua després de mullar-me? Com sé si és resistent a l’aigua i/o a la suor?

Cada protector indica la resistència que té a l’aigua: Wet Skin (aplicable amb la pell mullada), Water resistent (resistent a banys curts, llàgrimes, suor i humitat) i Waterproof (protecció de banys de llarga durada).

Fins quan el puc guardar una vegada obert?

El símbol d’un envàs cilíndric obert assenyala que, un cop obert i tret el precinte del protector, no és possible assegurar-ne l’eficàcia passats els mesos indicats. Per exemple, si hi diu 12M, significa que no convé utilitzar-lo al cap de 12 mesos.

Quan caduca si no l’he obert?

Els protectors solars també caduquen. La data de caducitat s’indica amb el símbol d’un rellotge de sorra, per tant, és important prendre nota de la data en què s’obre l’envàs.

• Més informació, a l’apartat dedicat a la campanya a la web de salut del COFB.
  • Es pot seguir l’actualitat de la campanya a Twitter amb el hashtag #AtencióPell365.
  • Els col·legiats també poden formar-ne part compartint des dels seus perfils els materials disponibles a l’apartat “Materials xarxes socials” de la web col·legial.

Campanya #AtencióPell365 organitzada conjuntament amb:

Amb el patrocini de:

Altres publicacions relacionades: