Estàs aquí: Inici > Destacats > Resolució de la convocatòria 2020-2021 de beques i premis del COFB

Resolució de la convocatòria 2020-2021 de beques i premis del COFB

26 octubre 2020

En la sessió del dia 17 de setembre, la Junta de Govern del Col·legi de Farmacèutics de Barcelona (COFB) va aprovar l’acord del tribunal de beques i premis que resol la convocatòria 2020-21.

Aquesta convocatòria ha inclòs la beca d’investigació, el premi al millor article publicat a la revista Circular Farmacèutica durant el 2019 i el premi al millor treball de fi de grau 2019.

Membres de la Comissió de Beques del COFB amb Jordi Casas, president del Col·legi, i autors dels treballs becats/premiats.

Les bases de la convocatòria especifiquen els aspectes a avaluar relatius a l’equip investigador, al projecte en sí i a l’interès per al col·lectiu farmacèutic.

Resolució de la convocatòria 2020-2021 de beques i premis del COFB

Beca d’investigació

Dotada amb 9.000 € per la becada, ha estat atorgada al següent projecte:

• Cerca de marcadors sèrics pronòstics precoços de disfunció/fallida orgànica en pacients hospitalitzats per COVID mitjançant metabolòmica High-Throughput. Investigadors: Mª del Carmen Salgado Martín, José Alcaraz Quiles. Hospital Clínic de Barcelona.
En primer pla, Mª Carmen Salgado, acompanyada de membres de la Comissió de Beques i Premis del Col·legi.

Premi al millor article publicat a la Circular Farmacèutica

Dotat amb 1.000 €, el premiat va ser el següent article:

• La grip espanyola a Catalunya, un punt d’inflexió en la professió farmacèutica. Autor: Fernando Parrilla Valero.
En primer pla, Fernando Parrilla, acompanyat de membres de la Comissió de Beques i Premis del COFB.

Premi al millor treball de fi de grau (TFG) presentat l’any 2019

Els guanyadors a millors TFG presentats l’any 2019 van ser premiats amb 500 € cadascun:

• Estudi del paper de la proteïna Gq a la mitofàgia. Autora: Alicia Josa Culleré. Tutors: Anna Maria Aragay Combas i Joan Carles Rodríguez. Departament de Bioquímica i Fisiopatologia de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona, i l’Institut de Biologia Molecular de Barcelona (CSIC).
En primer pla, Alicia Josa, acompanyada de membres de la Comissió de Beques i Premis del COFB.

• Síntesis d’una família de catinones potencialment actives. Autora: Núria Nadal Gratacós. Tutor: Xavier Berzosa Rodríguez. Departament de Química Farmacèutica. Grau en Farmàcia de l’Institut Químic de Sarrià – Blanquerna FCS (Universitat Ramon Llull).
En primer pla, Núria Nadal, acompanyada de membres de la Comissió de Beques i Premis del COFB.

• Optimització de la resistència a antiinfecciosos a la pràctica clínica: Autora: Maria Bascones Roig. Tutors: Concepció Mestres Miralles i Marta Hernández Hernández. Grau en Farmàcia de l’Institut Químic de Sarrià – Blanquerna FCS (Universitat Ramon Llull).
  • L’eix microbiota-intestí-cervell i la seva relació amb la depressió. Autora: Irene Balasch Esteve. Tutora: Raquel Martin Venegas. Departament de Bioquímica i Fisiopatologia de la Facultat de Farmàcia i Ciències de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona.

Els membres del Tribunal

El Tribunal que ha avaluat les sol·licituds rebudes per optar a beca o premi, i que seguirà el desenvolupament del treball becat, està format pels farmacèutics: Guillermo Bagaria, Mª Rosa Ballester, Mercè Barau, David Conde, Pilar Gascón, Josep Manel Llop, Cristina Roure, Xavier Tejedor, Roser Vallés, Angelina Baena, Marta Hernández i Josefina Tapias.