Estàs aquí: Inici > Notícies farmàcia > Aprofarm, FEFAC i Banc Farmacèutic premiats per la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya

4 març 2016

Coincidint amb la inauguració oficial del seu curs acadèmic, la Reial Acadèmia de Farmàcia de Catalunya (RAFC) va fer entrega dels premis anuals que concedeix aquesta institució, que enguany van ser concedits a Aprofarm, FEFAC, i Banc Farmacèutic.

premis-RAFC-2016-discurs-llambi

Francesc Llambí, president d’Aprofarm i vocal de la Junta del COFB, durant el seu discurs a l’Acadèmia

Francesc Llambí, president d’Aprofarm (Associació Professional Independent de Farmacèutics Formuladors) i vocal de la Junta de Govern del Col·legi, va recollir el XIX Premi de la RAFC atorgat a aquesta associació per la seva labor desenvolupada en la promoció i defensa de la Formulació Magistral en l’àmbit de la farmàcia comunitària i hospitalària.

En els últims anys Aprofarm s’ha dedicat especialment a la divulgació de la formulació al col·lectiu mèdic amb projectes com a Fórmula 2015, i la seva continuació Formació Magistral. S’han realitzat sessions en centres mèdics i s’ha desenvolupat també la primera aplicació mòbil sobre formulació magistral, Aproformula, base de dades de fórmules amb fitxa tècnica per a metge i farmacèutic. Aprofarm col·labora amb diferents entitats, col·legis, universitats i altres associacions; ha col·laborat amb el COFB en comissió mixta així com en la formació continuada de farmacèutics i altres projectes com el formulari de suport a tractaments pal·liatius.

premi-RAFC-FEFAC

Antoni Torres, president de la FEFAC, rep el premi de mans de Josep Maria Ventura, president de l’Acadèmia

Així mateix, l’Acadèmia va concedir el premi Consell de Col·legis de Farmacèutics de Catalunya a Antonio Torres, president de la FEFAC (Federació d’Associacions de Farmàcies de Catalunya), “per la seva gran contribució, des de la Federació Empresarial que presideix, a la potenciació del prestigi professional dels farmacèutics, a través de projectes com ‘La farmàcia, el cor del barri’ o ‘Frena el sol, frena el lupus’, que són clars exemples de la seva trajectòria”, en paraules del secretari de la RAFC, el Dr. Jaume Casas.

Antonio Torres va expressar la seva satisfacció pel reconeixement a la seva tasca com a president de FEFAC i va agrair “el treball i col·laboració de persones i entitats que han cregut en la Federació i han treballat conjuntament quan els projectes estaven només sobre un paper”. També va destacar “la importància d’explicar a la societat l’aportació del sector i transmetre que la farmàcia és part de la solució per al sistema sanitari i per al ciutadà, que és el centre de totes les decisions de l’àmbit sanitari”.

premi-RAFC-Banc-Farmaceutic

El president de Banc Farmacèutic, Àlex Brenchat, recull el premi de l’Acadèmia
Font de la imatge: Banc Farmacèutic

L’Acadèmia també va reconèixer la tasca desenvolupada per Banc Farmacèutic, entitat a la qual es va concedir el premi de Federació Farmacèutica en reconeixement de la seva labor social en la lluita contra la pobresa farmacèutica. El projecte Jornada de Recollida de Medicaments ha celebrat aquest any la seva novena edició recollint medicaments en tota Espanya per destinar a persones sense recursos que acudeixen a entitats assistencials.

L’ONG va implantar al 2015 a Barcelona el projecte Fons Social de Medicaments que, en col·laboració amb els centres de salut, cobreix l’aportació econòmica de la medicació a persones que no poden pagar-la-hi. A més, l’organització també va arrencar aquest passat any el projecte Productes Solidaris que recapta diners per a la lluita contra la pobresa farmacèutica a través de la venda de productes solidaris en els mostradors de les farmàcies espanyoles. El president de Banc Farmacèutic, Àlex Brenchat, encarregat de recollir el premi, va recordar que “la pobresa farmacèutica afecta a molta més gent de la qual ens pensem i comporta un empitjorament clar de la salut de les persones”.

Prèviament a l’entrega de premis, que va tenir lloc el passat 18 de gener, el secretari de la Reial Acadèmia, el Dr. Jaume Casas, va exposar la memòria d’activitats de l’entitat i el Dr. Xavier Sorní va llegir el discurs inaugural, que va tractar sobre Pere Judge, farmacèutic barcelonès de fa més de 700 anys. També es va lliurar la medalla d’Acadèmic numerari emèrit al Dr. Rafael Beaus.

premis-RAFC-2016-okgrup

D’esquerra a dreta: Oriol Valls, Santi Gómez, Joan Brugueras, Montse Torrell, Javier Valero i Francesc Llambí.

Potser també t’interessa: