Estàs aquí: Inici > Destacats > Febrer: Coronavirus, Farmactiva’t i el bon ús d’antibiòtics, temes més destacats als mitjans

15 març 2020

Crida a la calma davant el coronavirus

A finals del mes de febrer, amb l’arribada del focus d’infecció per coronavirus a Itàlia i dels primers casos a Catalunya, la crisi de la Covid-19 va generar un nou impacte mediàtic. El Col·legi, alineat amb el que es recomanava des de les autoritats sanitàries, va fer una crida a la calma i va remarcar la importància de prendre mesures higièniques de prevenció.

Aquests són dos dels missatges que va traslladar Maria Perelló, responsable del Centre d’Informació del Medicament del COFB, a Betevé, La Xarxa TVRac1 (a partir del minut 13:45), Onda Cero (a partir del 12:45),  Europa Press i  La Vanguardia, entre altres. Per la seva banda, Guillermo Bagaría, responsable d’Atenció Farmacèutica del COFB, va ser entrevistat a Cadena Ser i la Cope, i el programa de La Xarxa Ben Trobats, va comptar amb declaracions de la farmacèutica Amèlia García-Miranda (a partir del minut 30), qui també va fer de portaveu en altres mitjans.

Farmactiva’t

El COFB va iniciar al febrer Farmactiva’t, una campanya per promoure hàbits saludables entre els col·legiats. Està dividida en quatre fases per assolir quatre reptes – “Activa’t“, “Estira’t”, “Sincronitza’t” i “Alimenta’t”– i diferents mitjans de la premsa especialitzada es van fer ressò, com per exemple, imFarmacias, Farmanatur, El Farmacéutico, Diariofarma Planta Doce.

Formació del COFB per contribuir al bon ús dels antibiòtics

El COFB va acollir el 13 de febrer la taula rodona “Programa per optimitzar l’ús dels antibiòtics (PROA) al pacient ambulatori“. Amb experts de diferents nivells assistencials, l’objectiu de la formació era que farmacèutics comunitaris, d’atenció primària i d’hospitals es familiaritzessin amb els programes d’optimització de l’ús dels antibiòtics (PROA) i s’impliquessin en les campanyes i programes d’un ús adequat d’antimicrobians.

La premsa especialitzada va recollir àmpliament la nota de premsa enviada des del COFB. Diariofarma, El Farmacéutico, imFarmacias, El Global, Revista AcofarRevista Farmanatur en són alguns exemples.

Renovació de l’acord de col·laboració entre el COFB i CaixaBank

El COFB i CaixaBank van renovar l’acord de col·laboració entre les dues entitats per oferir una proposta global que oferís solucions a tot el sector, des del propietari de la farmàcia, el col·legiat farmacèutic que treballa per compte aliè, fins a l’empleat que treballa a l’establiment. Diversos mitjans van recollir la nota de premsa, com Catalunya Press, Revista Negocios, Gente, Europa Press i el diari imprès El 3 de vuit.

El COFB com a font d’informació

Consell farmacèutic per dormir bé

El programa “El Suplement” de Catalunya Ràdio va acollir una taula rodona per aclarir dubtes dels oients sobre què s’ha de fer per dormir bé.  El vocal de Plantes Medicinals del COFB, Josep Allué, va participar-hi aportant la seva visió com a farmacèutic i els consells que es poden donar des de la farmàcia.

Mencions al COFB

Activitats programades a Infarma abans del seu ajornament

Amb Infarma Madrid 2020 a la vista i encara sense sospites que s’hagués d’ajornar a causa de l’excepcional situació sanitària provocada per la Covid-19, febrer va ser un mes en què es va fer difusió de les diferents activitats programades. Els actes al voltant de la celebració dels 10 anys d’Àgora Sanitària (imFarmacias, Acta Sanitaria i El Global), Infarma Solidario (Acta Sanitaria, imFarmacias i Revista Farmanatur), una enquesta sobre el perfil de l’usuari de farmàcia (Europa Press, Farmanatur, Gente Digital, Acta Sanitaria i Farmaventas)  i l’impuls d’un laboratori d’idees (Europa Press, PMFarma, Gente, Nutra Salud) van ser alguns dels temes que van recollir els mitjans.

Palau-solità i Plegamans es converteix en ciutat cardioprotegida

Palau-solità i Plegamans es va convertir en la quarta ciutat catalana amb les farmàcies cardioprotegides en el marc del projecte “Catalunya, territori cardioprotegit”. Diari de Sabadell -que va fer una peça a la seva versió en línia i  impresa-, el diari ABC i a La Vanguardia (via Agència Efe) van fer difusió d’aquesta iniciativa impulsada per Fundació Barcelona Salut, el Col·legi de Farmacèutics de Barcelona, l’Ajuntament de Palau-solità i Plegamans, que compta amb la col·laboració del laboratori Uriach.

Altres temes relacionats